Pomysły na spędzanie czasu

Gdy za oknem nie ma sprzyjających warunków na spacer lub zabawy na placu zabaw to zapraszamy do zapoznania się z naszymi pomysłami na spędzanie czasu. Poniżej propozycje mają na celu zainspirowanie Was do kreatywnego wypełnienia wolnej chwili i czerpania radości ze wspólnie spędzanego czasu.

Propozycja 1 - "Kolorowe puszki"

Potrzebne będą:
Puszki (np. po mleku)
farba plakatowa
pojemniki/tacki na farbę
pędzle/gąbki
chusteczki nawilżane

poziom trudności: łatwe

Powijamy rękawy, wyciskamy farbę na tackę, pędzel w dłoń i malujemy puszki. Po skończonej pracy porządkujemy swoje miejsce pracy (w tym celu wykorzystując nawilżane chusteczki). Teraz już tylko czekamy, aż puszki wyschną. Oczywiście jeśli przemawia z Was artysta, to ozdobione będą jeszcze atrakcyjniejsze.

Kolorowe puszki mogą posłużyć za:
  • klocki - budowanie piramidy - następnie jej strącanie;
    W tej zabawie uczymy się prawidłowego ustawienia, przeliczania, dodawania, odejmowania, jak również doskonalimy się w myśleniu przyczynowo - skutkowym.

  • kręgle - strącamy puszki, analogicznie jak podczas gry w kręgle - w celu poniesienia  atrakcyjności zabawy, na podłodze kładziemy pasek lub przy wykorzystaniu taśmy malarskiej - papierowej, zaznaczamy linię, której oczywiście nie można przekraczać;
    Ta forma zabawy pomaga nam w doskonaleniu umiejętności wygrywania i przegrywania, a także ćwiczymy koordynację oko-ręka.

  • łapacze - pojemniki, do których należy złapać piłkę ping-pongową. Siedzimy przy stole na przeciw siebie. Jedna osoba dmucha w piłeczkę, a druga ma krawędź puszki opartą o brzeg blatu i stara się w nią złapać piłeczkę. W drugim wariancie zabawy zamieniamy dmuchanie w piłkę  na odbicie piłki po koźle;
    Podczas tej zabawy ćwiczymy np. dmuchanie i koordynację oko-ręka.
  • schowki - ustawiamy w rzędzie, obok siebie minimum 3 puszki w tym samym kolorze, wzorze, wielkości etc., pokazujemy naszemu konkurentowi, którą puszką przykrywamy drobny przedmiot (np. piłeczkę ping-pongową). Następnie mieszamy, zamieniamy miejscami puszki, po chwili nasz towarzysz wskazuje puszkę, pod którą uważa, że znajduje się przedmiot. Podczas takiej zabawy ćwiczymy przede wszystkim koncentrację uwagi.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz